کارخانه تولید نرمه گندله سنگ آهن

یکی از مهم ترین محصولاتی که از سنگ آهن به دست می آید نرمه گندله سنگ آهن است. کارخانجات تولید کننده کشورمان که در زمینه استخراج آهن از سنگ آهن به فعالیت مشغول هستند، محصول جانبی دیگری نیز تولید نموده و به بازار عرضه می نمایند که نرمه گندله آهن نام دارد. یکی از بهترین شیوه هایی که می توان از باقی مانده های سنگ آهن استفاده نمود تبدیل آن ها به نرمه گندله و یا کنسانتره آهن می باشد.

کارخانه تولید نرمه گندله سنگ آهن

مشخصات کلی نرمه گندله سنگ آهن

مشخصات کلی نرمه گندله سنگ آهن گندله در اصلاح به گلوله هایی گفته می شود که از نرمه های به جا مانده از سنگ آهن تولید می گردد؛ این نرمه ها در ابتدا به صورت کاملاً خام هستند، اما طی فرایندهای مختلفی آن ها را پخته و آماده مصرف می نمایند. این نرمه ها ماده اولیه برای تولید آهن خام و همچنین آهن اسفنجی هستند که آن ها را در کوره های بلند قرار داده و یا به شیوه های خاص خود احیا می کنند.

برای آشنایی هر چه بیشتر شما با این محصول، به برخی از مهم ترین مشخصات نرمه گندله سنگ آهن اشاره می کنیم:

  • نرمه گندله سنگ آهن به رنگ قهوه ای می باشد و شکل ظاهری آن نیز به صورت دایره و یا بیضی است؛ یکی از نکات قابل توجهی که در این زمینه وجود دارد این است که هر چقدر رنگ گندله ها تیره تر باشند، نشان دهنده آن است که درون ترکیبات آن آهن بیشتری وجود دارد و در نتیجه از کیفیت بالایی برخوردار می باشند.
  • قطر نرمه های گندله معمولاً کمتر از 6 سانتی متر است.
  • برای تولید این محصول از افزودنی هایی مانند هیدروکسید کلسیم و آب استفاده می شود.
  • در ترکیب اصلی نرمه گندله سنگ آهن موادی معدنی مانند کلسیم، منیزیم، تیتانیوم و سلنیوم به وفور یافت می شود.
  • بر روی سطوح داخلی گندله تخلخل هایی وجود دارد و هر چقدر میزان این تخلخل ها بیشتر باشد نشان دهنده آن است که می توان گندله را به راحتی و در کوتاه ترین زمان ممکن ذوب کرد و از آن برای تولید محصولات مختلف استفاده نمود.

 

 

بزرگترین تولید کننده نرمه گندله سنگ آهن

بزرگترین تولید کننده نرمه گندله سنگ آهن در کشورمان ایران مراکز مختلفی وجود دارند که در زمینه تولید انواع نرمه گندله سنگ آهن به فعالیت مشغول می باشند؛ اما اگر بخواهیم به یکی از بزرگ ترین مراکز تولید کننده نرمه گندله سنگ آهن اشاره کنیم باید از صنایع معدنی و کارخانجات فعال در استان خراسان رضوی نام ببریم. این کارخانجات با بهره گیری از دستگاه ها و تجهیزات پیشرفته و همچنین جدیدترین استانداردهای روز دنیا اقدام به تولید بهترین گندله آهن نموده اند.

این محصولات علاوه بر این که در بازارهای داخلی ارائه می شوند، در بازارهای خارجی نیز طرفداران بی شماری دارند؛ شایان ذکر است که تولید نرمه گندله سنگ آهن در کشورمان ایران، تحولی عظیم در صنعت آهن و فولاد کشورمان به وجود آورده و موجب صرفه جویی های فراوانی در اقتصاد کشورمان شده است.

خرید نرمه گندله سنگ آهن ارزان

خرید نرمه گندله سنگ آهن ارزان این روزها بسیاری از صنایع تولید کننده در کشورمان ایران، به عنوان یکی از اصلی ترین مواد اولیه تشکیل دهنده محصولات خویش، اقدام به خرید سنگ آهن و همچنین نرمه گندله سنگ آهن ارزان نموده و از آن استفاده های فراوانی می نمایند. شایان ذکر است که شرکت های تولید کننده سنگ آهن نرمه های به جا مانده از سنگ های معدنی که درون آن ها لایه هایی از آهن وجود دارد، به همراه آب و برخی از مواد افزودنی تبدیل به نرمه گندله آهن می نمایند و سپس آن ها را در معرض حرارت قرار داده و آماده مصرف می نمایند.

استفاده از نرمه آهن علاوه بر این که صرفه جویی های اقتصادی فراوانی با خود به همراه می آورد، بلکه برای حفاظت از محیط زیست نیز مناسب است، زیرا می توان از آن به عنوان ماده اولیه برای تولید بسیاری از محصولات بهره برد و دیگر نیازی به استخراج سنگ آهن از معادن مخصوص آن وجود ندارد.

  • تبلیغات: 
    1. شمش مس سفید صادراتی خالص
    2. قیمت پروفیل الومینیوم صنعتی
    3. ورق گالوانیزه فولاد امیرکبیر کاشان
    4. قیمت میلگرد فایکو کارخانه
1

  1. گندله در اصلاح به گلوله هایی گفته می شود که از نرمه های به جا مانده از سنگ آهن تولید می گردد؛ این نرمه ها در ابتدا به صورت کاملاً خام هستند، اما طی فرایندهای مختلفی آن ها را پخته و آماده مصرف می نمایند. این نرمه ها ماده اولیه برای تولید آهن خام و همچنین آهن اسفنجی هستند که آن ها را در کوره های بلند قرار داده و یا به شیوه های خاص خود احیا می کنند.